Κάποιες φορές συναντάμε κείμενα τα οποία είναι ολόκληρα “κατεβατά” και κανένας δεν νοιάζεται να τα διαβάσει. Συνήθως μια πολύ καλά αποτυπωμένη εικόνα με περιεκτικό κείμενο, μπορεί να αποδώσει το μήνυμα καλύτερα απ ότι ένα κείμενο με λεπτομερείς περιγραφές, που όμως κουράζει τον αναγνώστη. Ακολουθήστε 7 tips για να δημιουργήσετε ένα ευανάγνωστο και ξεκούραστο κείμενο.

1. Αφαιρέστε κάθε περιτό.
Το σημαντικότερο όλων είναι να αφαιρέσετε περιττές εκφράσεις από το κείμενο ο σας. Αφού γράψετε το πρώτο σας κείμενο, διαβάστε και αφαιρέστε λεπτομέρειες, χρησιμοποιήστε απλούστερες λέξεις, και απλά αποδώστε το νόημα. Κάντε το με τόλμη!

2. Βάλτε επικεφαλίδες.
Όταν φτάσει η ώρα που το κείμενο δεν περιορίζεται άλλο, δείτε τι μπορείτε να κάνετε με τις επικεφαλίδες. Χρησιμοποιήστε λέξεις κλειδιά που να βάζουν στο νόημα τον αναγνώστη σύντομα και περιγραφικά. Αν η επικεφαλίδα τους ενδιαφέρει, θα προχωρήσουν στην ανάγνωση. Αν όχι, θα πάνε παρακάτω.

3. Φτιάξτε λίστες. Bάλτε bullets.
Η ανθρώπινη όραση διαβάζει ευκολότερα από πάνω προς τα κάτω παρά από αριστερά σε δεξιά, ειδικά όταν το αριστερά δεξιά καταλαμβάνει αρκετό χώρο (βλ. ιστοσελίδες). Αν λοιπόν χρησιμοποιείτε κείμενο που οι λέξεις “και” ή “επίσης”, τότε είναι μια καλή ευκαιρία να φτιάξετε μια λίστα χωρισμένη με bullets.

4. Kάντε ένα διάλλειμα.
Μερικές φορές είναι κουραστικό να διαβάζεις τη μια παράγραφο μετά την άλλη. Όταν χρειάζεται λοιπόν να γράψετε ένα κείμενο με πολλές παραγράφους, τότε κάντε μια “οπτική ἑλάφρυνση” χρησιμοποιώντας εικόνες, τίτλους, παραδείγματα, περιγραφές με αστερίσκους, και οτιδήποτε μπορεί να σπάσει τη μονοτονία των παραγράφων.

5. Δώστε ιεραρχία στις λέξεις.
Η επιλογή των λέξεων είναι σημαντική, αλλά η παρουσίαση τους, ακόμα σημαντικότερη.
Καθώς επιμελείστε το κείμενό σας, σκεφτείτε πώς θα δώσετε προτεραιότητα και έμφαση στις κατάλληλες λέξεις. Στο design αυτή η τακτική ονομάζεται Οπτική Ιεραρχία. Σκεφτείτε το πάχος των γραμμάτων, το μέγεθος, τα χρώματα, την αντίθεση, το διάστιχο, την στοίχιση και όλα αυτά που θα επηρεάσουν το μάτι όλων αυτών που θα διαβάσουν το κείμενο, ή όχι. Βρείτε ισορροπία στην τυπογραφία.

6. Η αργή αποκάλυψη.
Όταν προσπαθείτε να δώσετε οδηγίες χρήσης σε καταναλωτές, ή να εκπαιδεύσετε κάποιους χρήστες για κάτι, το πιο εύκολο είναι να γράψετε πληροφορίες και να προσπαθήσει ο αναγνώστης να τις καταλάβει. Αλλά αν κάθε οδηγία περιέχει πάνω από 2 γραμμές οι πιθανότητες είναι να μην τις διαβάσει κανείς. Οπότε τι κάνουμε;
Μερικές φορές μπορούμε να δείξουμε με μικρές και απλές προτάσεις στο χρήστη τι να κάνει.
Sometimes you can show the user a little bit of info at a time. Στη λογοτεχνία αυτό ονομάζεται “Προοδευτική Αποκάλυψη”. Προσπαθήστε να σπάσετε τις πληροφορίες σε μικρά κομμάτια.
Πολύ κείμενο; Μικρότερες προτάσεις!

7. Δώστε πληροφορία με εικόνα, όχι με κείμενο.
Ένα άλλο tip είναι να αποδώσετε μερικές προτάσεις, σε εικόνες. Δώστε το πλήρες νόημα μιας ολόκληρης παραγράφου σε μια εικόνα. Προτιμήστε το σχεδιασμό με κείμενο πάνω σε κάθε απαραίτητο σημείο και μια μικρή περιγραφή. Θα βγείτε από μεγάλο κόπο, και θα διευκολύνετε τον αναγνώστη να καταλάβει αυτό που θέλετε να επικοινωνήσετε.

Πηγή: https://medium.com Μετάφραση: DoT2